A hazai mellett erősödik az orosz piac

Az élelmiszeripari cég jól zárta a 2011-es évet, a keleti piacokon erősíti pozícióját.

Orosháza legnagyobb adózóit fogadta munkaebéden január elején dr. Dancsó József polgármester. Az eseményen cégünk ügyvezető igazgatója, Elekes Lajos is nyilatkozott az OrosCafé.hu hírportálnak.

A Merian az elmúlt években magára talált a nehéz helyzetből. Hogyan sikerült a 2011-es esztendő?

Elekes Lajos bízik a további fejlődésben
(Fotó: Kecskeméti Krisztina)

Enyhe pozitív szaldóval, viszont elég jelentős termelés növekedéssel zártunk. Sikerült olyan piaci pozíciókat megszerezni, amik mögött a korábban megkezdett termékfejlesztések álltak. Az év eleji tervünkben rögzítettek szerint tavaly a termékek összetétele és csomagolása is megújult. Ezen belül teljes mértékben sikerült a hagyományos, jó minőségű ORSI termékeink megjelenését is megújítani. Azt is sikerült elérni, hogy gyakorlatilag az összes multinacionális, illetve hazai kereskedelmi hálózatnál jelen vagyunk a termékportfóliónk gerincét képező termékekkel.

A Négy Mancs negatív kampánya erősen visszavetette a magyar baromfi ipar több szereplőjét. Mennyire érintette ez a céget?

A mi belföldi libamáj értékesítésünket, ami főleg feldolgozott libamájból és libamájkonzervekből áll, ez nem érintette. 2011-ben megalakult a Magyar Libamáj Szövetség, amelynek fő feladata ezeknek a negatív kampányoknak a megelőzése, és az aktív válaszadás marketingeszközökkel. Úgy gondolom, hogy az a tevékenység, amit a szakirányítás, a minisztérium, illetve a különböző szakmai szervezetek, pl. a Baromfi Terméktanács, azon belül pedig a Lúd-, és Kacsa Szövetség végzett, eredményes volt.

A külföldi eladások terén hogy áll a cég? Sikerült bővíteni a piacokat?

Nagyot léptünk előre, hiszen az összes készítményünkre megszereztük az orosz exportengedélyt. Az orosz piacon erőteljesen építkezünk, voltak már konkrét eladások is. Emellett Kína irányába vannak tapogatózások.